Böjt nap magas vérnyomás esetén. Szakaszos böjt. Hogyan kell jól csinálni?


Léböjtkúra

A böjt hatása — Mire érdemes figyelni? Az elmúlt pár évben igen divatos diéta-formává vált az ételtől való hosszabb-rövidebb ideig történő tartózkodás. De milyen hatása is van ennek?

  • Magas vérnyomás 8 oka, 3 tünete és 7 kezelési módja [teljes útmutató]
  • A böjt A böjtről nehéz írni, mert számtalan változata van, és sok szempontból lehet megközelíteni.
  • A böjt hatása – Mire kell figyelni? | BENU Gyógyszertárak
  • Böjtkúra a gyakorlatban | TermészetGyógyász Magazin
  • 3 csoport fogyatékosság hipertónia

Alkalmas hosszú távú súlyvesztésre, vagy csak méregtelenítő funkciója van? Mire jó a böjtölés? Kutatások szerint számos egészségügyi előnyünk származhat a diéta ezen formájából, de csak ha helyesen csináljuk.

A böjt nem alkalmas gyors, hosszú távú súlyvesztésre, azonban tisztító és immunrendszert erősítő funkciói jótékony hatással lehetnek szervezetünkre. Saját egészségünk érdekében kezdjünk csak bele bármilyen böjtölésbe, ne a gyors fogyás reményében!

böjt nap magas vérnyomás esetén

Biztonságos böjtölni? Alapos felkészüléssel, átgondoltsággal és helyes módszerrel igen.

böjt nap magas vérnyomás esetén

Azonban nem mindenkinek ajánlott. Még a szigorú, vallási alapú böjtök is megengedőek a gyermekekkel, idősekkel, betegekkel szemben, azonban a nem vallási eredetű böjtölés esetében is át kell gondolnunk: valóban alkalmasak vagyunk-e rá?

böjt nap magas vérnyomás esetén

Ajánlott a böjtölést elkerülnie a gyerekeken kívül az 1-es típusú cukorbetegségben szenvedőknek, a terhes vagy szoptató anyukáknak, a betegségből, sérülésből felépülésben lévőknek, a kórosan soványaknak, az étkezési zavarokkal küzdőknek, vagy azoknak, akiknek voltak ilyen problémái a közelmúltban.

Szintén nem ajánlott olyanoknak, akik csak étellel bevehető gyógyszert szednek, a szívbetegségben szenvedőknek és bárkinek, akinek immunproblémái vagy különösen alacsony vérnyomása van. Ha bármelyik állapot fennáll az említettek közül, a test rosszul reagálhat az ételmegvonásra.

böjt nap magas vérnyomás esetén

A böjt nem egy mindenkinél egységesen működő dolog, barátainknak, családtagjainknak teljesen más tapasztalatai lehetnek azzal kapcsolatban. Hogyan készüljön fel? Mindenekelőtt ismernünk kell a saját határainkat.

7 lépés a Magas vérnyomás csökkentéséhez

Alapos utánajárás, dietetikussal vagy orvossal való egyeztetés nélkül ne ugorjon csak úgy bele! Ha nem tapasztalt böjtölő, először valami könnyebb típussal kezdje — erre megfelelő lehet egy pár napos méregtelenítő kúra, vagy egy szénhidrát-csökkentett diéta. De kipróbálhatja az egyik legdivatosabb diétaként használt böjt típust is, az időszakos böjtölést.

Magas vérnyomás 8 oka, 3 tünete és 7 kezelési módja [teljes útmutató]

Ennek számos fajtája létezik kalóriák, illetve időtartamok szerint variálva például a napot böjti időszakra és étkezési időszakra osztják fel az órák száma szerint.

Az egyik legnépszerűbb egy kalóriákon alapuló időszakos böjt az es böjtölés, ami azt jelenti, hogy 5 napon keresztül az ajánlott mennyiségű kalóriát, majd 2 napon keresztül annak csak negyed részét visszük be a szervezetünkbe. Mindenképpen hasznos, ha fokozatosan juttatja el testét egy hosszabb böjtig, hogy közben folyamatosan figyelni tudja szervezete reakcióit.

Erőltetni semmit nem kell, mindenkinek jelez saját teste, amikor nem bírja.

böjt nap magas vérnyomás esetén

Figyeljen rá, és nyugodtan lazítson a szabályokon! Mint már említettük, főleg a teste által adott jelekre. Böjt nap magas vérnyomás esetén emellett van még egy kiemelkedően fontos dolog: a hidratáltság. Sokan elfelejtik, hogy amikor böjtölnek, sokkal több folyadékot és ebből főként vizet kell fogyasztaniuk, hiszen az ételek által bejuttatott folyadékmennyiség ilyenkor kiesik.

Így hat a böjt a testre

Böjt idején ajánlott elkerülni a sok energiát igénylő, fárasztó tevékenységeket. Ennek az időszaknak egy helyreállító folyamatnak kell lennie a szervezet számára, pihenjen hát sokat! Igyon sok vizet, és fogyasszon vízben oldódó nyomelemeket, vitaminokat, ásványi anyagokat, hogy fenntartsa teste energia szintjét.